چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

بیماری یک دختربچه هندی

رونا بگوم دختر بچه 18 ماهه هندی از یک بیماری بسیار وحشتناک به نام hydrocephalus رنج می برد. این بیماری باعث شده است که آب بسیاری زیادی به مغز او رفته و در همانجا بماند و سازه استخوانی سر را عوض کند.

پدر 26 ساله این کودک در یک کارخانه آجرسازی کار می کند و دستمزد بسیار پایینی را دریافت می کند. این درحالی است که او باید در همان ابتدا کودکش را درمان می کرد تا بیماری پیشرفت نداشته باشد.

این بیماری آب بدن را به سمت سر جذب می کند و همه را در رگ ها و سلول های سر نگه می دارد. این باعث می شود که بعد از مدتی مغز از کار افتاده و اندام ها همه از بین بروند.

پزشکان بسیاری هستند که می توانند این بیماری را درمان کنند اما برای آن باید هزینه های بسیار پرداخت شود که پدر رونا همچنان به دنبال جمع کردن تمام پول خود برای درمان این کودک است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/266976

آیا بستن کوچه با زنجیر قانونی است؟

مدتی است برای جلوگیری از سرقت و به اصطلاح تامین امنیت کوچه‌ها، در برخی از محله‌های شهر با بستن زنجیر در ورودی کوچه و استقرار اتاقک‌های نگهبانی رو به رو شده‌ایم.ماجرا از بسته شدن کوچه‌ها با زنجیر و ساخت باجه نگهبانی از سوی ساکنان کوچه‌ها در شیراز آغاز شد.

به طور حتم بستن کوچه‌های عمومی بن‌بست و غیر بن‌بست، منع قانونی دارد. در ماده 24 قانون مدنی آمده است که «هیچ کس نمی‌تواند معابری که انتهای آن مسدود نیست را ببندد».

اما طبق قانون، فقط کوچه‌های اختصاصی را می‌توان با زنجیر بست و برای آن باجه نگهبانی گذاشت.

کوچه اختصاصی هم به این معنا نیست که ساکنان یک محله، کوچه را برای خودشان اختصاصی کنند، بلکه به این معناست که از ملک متعلق به خودشان کوچه‌ای یا محوطه‌ای درست کنند و تنها در این شرایط می‌توانند کوچه را با زنجیر ببندند و برای آن نگهبان بگذارند. یعنی اهالی یک خیابان، بخشی از دیوار حیاط خود را خراب کرده و آن را به کوچه اضافه می‌کنند و با این عمل آنان صاحب کوچه بوده و کوچه ملک خصوصی شان محسوب می‌شود.

بستن ملک عمومی، جرم است

محدوده املاک موجود در شهر بر اساس نقشه شهر مشخص می‌شوند. بنابراین اگر کوچه‌ها و راه‌ها بر اساس این قانون ایجاد شده باشد و شهرداری آن را به عنوان اماکن عمومی استفاده کرده باشد، زنجیر کردن کوچه غیرقانونی می‌شود. اما اگر مالکان در کوچه‌ها از ملک متعلق به خودشان استفاده و کوچه‌ای احداث کرده باشند، بستن و محصور کردن این کوچه که متعلق به خودشان است، منع قانونی ندارد.

ملک عمومی هم متعلق به همه ساکنان شهر است.

شهرداری مالک کوچه‌ها نیست

به هیچ وجه هرکوچه‌ای به شهرداری تعلق ندارد. کوچه یک مکان عمومی است و توافق ساکنان نمی‌تواند ناقض مالکیت و نافی حقوق سایر شهروندان باشد. به فرض، اگر شما ساکن کوچه‌ای باشید و با همسایگان خود توافق کنید که آنجا را با زنجیر ببندید، باید در نظر داشته باشید که استفاده از کوچه فقط حق شما و همسایه‌هایتان نیست و باقی شهروندان هم حق استفاده و حداقل تردد در این کوچه را دارند و برابر قانون، باید به راحتی در کوچه رفت و آمد کنند، زیرا این ملک متعلق به عموم مردم است و هیچکس حق ندارد این حق را از آن ها بگیرد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/313632

تکان دهنده ترین آمار اشتغال ناگهان بر روی آنتن رفت: 14 هزار اشتغالزایی خالص در سال!

این اقتصاددان ، در نمودار تخصصی اشتغال ، میزان اشتغال ایجاد شده از سال 1335 تا 1390 را اعلام کرد که بر اساس آن ، کمترین اشتغال خالص ایجاد شده در نیم قرن گذشته ، مربوط به دولت کنونی است. آمار اشتغالزایی خالص در دوران دفاع مقدس نیز که کشور درگیر یک جنگ تمام عیار 8 ساله بود،14 برابر بیشتر از دوران کنونی است که بالاترین درآمد نفتی کل تاریخ ایران را داشته است.

در حالی که دولت مدعی اشتغالزایی چند میلیونی است و محمود احمدی نژاد نیز زمستان گذشته اعلام کرده بود که دولت او توانسته 6 میلیون شغل ایجاد کند ، بررسی های علمی نشان می دهند میزان خالص اشتغالزایی در دوران احمدی نژاد نزدیک به "صفر" بوده است.
 این اقتصاددان ، در نمودار تخصصی اشتغال ، میزان اشتغال ایجاد شده در  بازه های زمانی 5 و 10 ساله را از سال 1335 تا 1390 را اعلام کرد که بر اساس آن ، کمترین اشتغال خالص ایجاد شده در نیم قرن گذشته ، مربوط به دولت کنونی است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/266939

مرگ تلخ مادر و دختر در میان شعله های آتش

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از آتش سوزی در یک واحد مسکونی و مرگ مادر و دختری در این حادثه خبر داد.
ساعت 14 و 58 دقیقه امروز وقوع آتش سوزی در یک واحد مسکونی در بلوار تعاون خیابان شربیانی.

زیرزمین یک ساختمان سه طبقه به طور کامل شعله ور شده است. این واحد 45 متری در کنار شوفاژ خانه ساختمان بود و خانواده ای در آن زندگی می کردند.
اهالی ساختمان نیز با مشاهد جسد زن 35 ساله و دختر 13 ساله اش تائید کردند اجساد متعلق به ساکنان آن واحد است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267022

مرگ سالانه 5 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در کشور

نائب رئیس دوم فراکسیون محیط زیست مجلس نیز با بیان اینکه سالانه حدود 5هزار نفر در کلان‌شهرهای کشور جان خود را بر اثر آلودگی هوا از دست می‌دهند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/266915

10 ماه حبس تعلیقی برای انتشار شعر خیام

روزنامه رادیکال ترکیه " فاضل سای" موزیسین و پیانیست 43 ساله ترک از سوی دادگاهی در استانبول به اتهام توهین به عقاید دینی به 10 ماه حبس تعلیقی به مدت 5 سال محکوم شد.
این پیانیست ترک که از منتقدان جدی حزب حاکم اسلامگرا در ترکیه است در صفحه توییتر خود یک رباعی منتسب به خیام را منتشر کرده که با زیر سوال بردن باور مسلمانان به بهشت، آن را با میخانه مقایسه کرده است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/266946



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب